Friday 13 April 2018

Ganja Percuma Dari Kerajaan Denmark



GANJA PERCUMA KERAJAAN DENMARK 


24 Mac 2018
Terjemahan Ibnu Thohir

Negara Denmark Mengedarkan Ganja Percuma Bagi Beberapa Jenis Penyakit.

Ganja medik akan jadi ubatan bersubsidi kerajaan bagi beberapa jenis penyakit yang dialami para pesakit di Denmark. Apabila perjanjian itu dilaksanakan, pesakit Denmark yang mengidap penyakit tahap akhir (terminal) layak untuk mendapatkan ganja percuma sementara pesakit-pesakit lain, yang bukan terminal akan dapat rebat sebanyak 50% bagi ganja berpreskripsi mereka.

Keputusan dibuat berikutan kritikan yang di terima mengatakan ganja medik tidak mampu dibeli oleh para pesakit dari golongan yang sangat memerlukannya. Maka kerajaan Denmark berharap dapat membaiki keadaan dengan mensubsidi ganja sama seperti ubatan yang lain.

Sekurang-kurangnya ada satu parti pembangkang yang menyokong keputusan kerajaan tersebut.

“ Sepanjang yang saya lihat, ia adalah amat penting bagi ganja medik di subsidi agar semua rakyat dapat mengambil manafaatnya, tanpa mengira latar belakang mereka.” Liselott Blixit – jurucakap Danish People's Party baru-baru ini kepada The Copenhagen Post.

MalaysiaBilaLagi?

No comments:

Post a Comment

Kutipan Cukai USD 30 juta Hanya Dalam 6 Bulan Pertama-Ganja Membantu Ekonomi Tempatan

FORBES ; NEVADA PEROLEH USD30 JUTA DALAM KUTIPAN CUKAI GANJA PADA ENAM BULAN PERTAMA JUALAN Oleh  Mona Zhang Terjemahan Ibnu Thohir ...